17 Kasım 2008 Pazartesi

ACELE PATATES PÜRESİ


Babamın rahatsızlığı sırasında herşeyi hızlı yapmam gerekiyordu.Bu yüzden normalde belli bir sıra içinde yaptığım püreyi çok daha farklı yaptım. Aslında yapılışı hepimizin bildiği şekilde. Sadece farklı bir yorum oldu benimki

Ayrıca patates püresi benim ilk öğrendiğim yemektir. Yengem hatırlar mı bilmiyorum ama ilk kez onunla birlikte yapmıştık. Hatta süt bulmak için o kadar çok dolaşmıştım ki.Aman Allahım insan beyni böyle bir şey işte bir yemek neler hatırlattı bana.

malzemeler:


  • 5-6 tane patates

  • 2 kaşık tereyağ

  • 2 su bardağı süt

  • 1 su bardağı su

  • tuz ,karabiber

yapılışı:



  • patatesler soyulup irice doğranır.su,süt,yağ eklenir kısık ateşte patatesler yumuşayana kadar pişirilir.

  • Altı kapatılıp el blendırı ile ezilir.tuz ve karabiber eklenip servis yapılır.

  • şimdiden afiyet olsun

  • hayatımda yediğim en lezzetli ve kıvamlı püre olmuştu bilgilerinize.

7 yorum:

Sevil Altunel dedi ki...

sevgili arkadaşım ne güzel tarifler ve site..özelliklede arkadaşlarım kısmını onların emeklerinin resimleriyle tanıtman örnek alınası.. tebrikler..

SOFRAM dedi ki...

Ellerinize sağlık, püre bizde de çok sevilir, ben de bu şekilde yapıyorum, daha lezzetli oluyor,ayrıca babanıza da geçmiş olsun, sevgiler...

serpil'in mutfağı dedi ki...

SAĞOL ALKIM CIM DUALARIN İÇİN.ALLAHIM HEPİMİZİ KORUSUN.SEVDİKLERİMİZLE SINAMASIN.PÜRE HİÇ DENEMEDİM.GÜZEL GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.

Adsız dedi ki...

HAYDİ KIZLAR ETKİNLİĞE
Sevgili arkadaşım,beni kırmayıp P.D.Ç.S.ETK.30.a birbirinden güzel tariflerle katıldığınız için müteşekkirim,elinize gönlünüze sağlık.Tekrar katılımınızı bekliyorum,çayım hala sıcak ve taze!!! Ev sahipliğimden memnun olursunuz inşallah.
SEVGİ VE SELAMLARIMLA
Susamcorekotu.blogcu.com

Damak Tadı dedi ki...

Çok keyifli olmuştur kesin..Ellerine sağlık..


Sevgilerle

ebru dedi ki...

Sevgili Alkım ellerine sağlık.Püre bizim evde de çok sevilir.Daha sofraya gelmeden çocuklar girer çıkar kaşık kaşık yerler.Bende sen gibi yeni bir blogcuyum.Öpüyorum seni

Unknown dedi ki...

Alkım'cım
bayılırım patates püresi'ne ellerine sağlık canım

ÇİKOLATALI TURTA....