31 Mayıs 2011 Salı

KREM KARAMEL

krem karamel benim gibi bir karemel canavarının tabiiki favori tatlısı.. ama yapımı beni her zaman korkutmuştur çoğu zamanda bu nedenle dışarıda yemeyi tercih ederim...
1-2 başarısız denemeden sonra mutfak sırlarının tarifini denedim..gerçekten harika oldu. ben defterimde olması için buraya yazacağım ama siz isterseniz mutfak sırlarını ziyaret edin....
malzemeler:
  • 6 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 litre süt
  • 1 vanilya
  • karamel için
  • 1 su bardağı şeker
  • 6-7 kaşık su
yapılışı:
  • önce karameli yapmak için şeker ve su teflon tencereye konup ateşin harlı kısmına yerleştirilir.
  • suyunu çekip rengi dönünce alınıp karamel kaplarına paylaştırılır.
  • yumurta ve şeker iyice çırpılır
  • vanilya eklenip 2 dakika daha çırpılır.
  •  süt eklenip çırpılmaya devam edilir.
  • üzerinde oluşan köpük kepçeyle son damlasına kadar temizlenir.
  • karamel kaplara paylaştırılıp borcama dizilir.
  • kapların yarısına gelecek kadar kaynar su eklenip 175 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • ortalama 1 saat...
  • en az 12 saat eniyisi bir gece dolapta dinlendirilip servis yapılır.
  • ben krem karamele fındığı çok yakıştırıyorum deneyin bence..
  • şimdiden afiyet olsun..
  • teşekkürler MUTFAK SIRLARI

1 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

benimde en sevdiğim tatlılardan biridir ellerine sağlık canım...

ÇİKOLATALI TURTA....