22 Eylül 2012 Cumartesi

SÜT REÇELİ

 
Bir insanın yapabileceği en lezzetli reçelle karşınızdayım.blog dünyasında çok sık raslamama rağmen bir türlü cesaret edemiyen ben sonunda denedim ve aylardır neden yapmadım diyerek hayıflandım..
son üç haftadır herhafa yapıyorum. dışardan süt almaya karşı olan ben sütcünün yolunu gözler oldum...evde iş yerinde yakın çevrede herkesin onayını alan lezetin tarifine gelince.....
malzemeler:
1 kilo süt
1 su bardağı şeker
2 vanilya
1 çay kaşığı ucuyla karbonat...

süt tencereye konup kaynatılır.
içine 1 bardak şeker ve iki vanilya konup şeker eritilir.
altı kısılıp içine çaykaşığı ucu ile karbonat konup sürekli karıştırarak kabarması engellenir.
altı kısılarak 5-10 dakikada bir karıştırılır.(EN KISIK ATEŞTE)
süt önce krem rengine daha sonrada karamel rengine dönmeye başlıyor.

normalde en kısık ateşte pişmesi gerek ama ben sabırsız biri olduğumdan saat başı sütü harlı ateşe alıpsürükle karıştırarak beşer dakika geçirdim sonra yine kısık ateşte pişirmeye devam ettim.

 reçelin son halinde rengi böyle....katılığı hafif muhallebi kıvamında...benim reçel 2,5 saatte pişti .normalde 4 saat sürüyormuş....

reçelin olduğunu sütünüzerindeki köpüğün bitmesinden ve miktarının dörtte birine inmesinden anlayabilirsiniz...

 reçelimin son hali...1 kilo sütten bu kadar çıktı.....eğer kalırsa dolapta saklanabilir....
1 saat sonraki tabağın hali......ister ekmek üstünde ister kekin üzerinde yada direk kaşıkla yenebilir....şimdiden afiyet olsun..
keyfini çıkarın ve lütfen kendinizi süt reçeli ile şımartın.......

1 yorum:

Fuat Gencal dedi ki...

Çok farklı bir lezzet ilk defa duydum ve yapacağım. Ellerinize sağlık.

Saygılar..

ÇİKOLATALI TURTA....