9 Mayıs 2012 Çarşamba

ALKIMDER KEBABI


Yemeğe bu ismi koyan benim sevgili eşim.Kolay kolay birşey beğenmediği için bu benim için güzel bir iltifat...Aslında tamamen çok kısa zamanda yemek yapmam gerekirken ortaya çıkan bir kebab.15 dakikada hazır oluyor emin olun en zor misafiri bile ağırlayabilirsiniz.


malzemeler:
  • 1 paket dana döner(bulursanız mutlaka ikbal olsun)

  • 3 tane patates(rendelenmiş ve suyu sıkılmış)

  • 1 kase yoğurt

  • 1 tatlıkaşığı tuz

  • 1 çay kaşığı sarımsak tozu

  • 1 bütün bayat ekmek(elle küçük küçük koparılmış)

  • 4 corba kaşığısıvıyağ

  • 1 çorbakaşığı tereyağ
sos:
  • çorba kaşığı salça

  • 1 talıkaşığı sıvıyağ

  • 1 çay kaşığı tuz

  • 1 çay bardağı sıcaksu

  • 1 çay kaşığı şeker
yapılışı:
Öncelikle patatesler kızgın yağa atılıp kızarmaya bırakılır.
Danadöner tencereye konup ısıtılmaya başlanır
.Ekmekler 4 kaşık sıvıyağ ve 1 kaşık tereyağla karıştırılıp kızarmaya bırakılır.
Yoğurt tuz ve sarımsak tozu karıştırılır.
Sos için salça yağda hafifce öldürülüp su tuz ve bir çay kaşığı şeker eklenir.
Tabağa önce kızarmış ekmekler konur .
Üstüne sarımsaklı yoğurt eklenir.
Yoğurdun üstüne kızarmış patates ve ısınmış dana döner eklenir.
Üzerine sos dökülür ve servis yapılır.
Ortalık biraz batmış görünsede aslında öyle olmuyor deneyin derim
 Şimdiden afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
herşey tadında dedi ki...

merhaba
blogunda gezdim baktım baktım et yemeği yok allah allah dedim galiba vejeteryan;)
bunuda görmesem sorcaktım
nefis görünüyor ellerinize sağlık
sevgiler

ÇİKOLATALI TURTA....