24 Aralık 2008 Çarşamba

YALANCI EKMEK KADAYIFI p.d.ç.s.e.32




Diette olmak yemek yapmamak demek değil ne yazık ki ama olsun ben yemesemde sevdiklerimin yemesi çok hoşuma gidiyor benim dünyamın dediği gibi ' ben yiyince sen doyuyorsun değil mi anne ''evet annem sen ye dünyalar benim oluyor yer fıstığım.


aslında bu tatlıyı etimek ile yapıyorum ama evde kalmadığı için yeni bir versiyon denedim süslemede canım kızıma ait..


ayrıca bu tatlıyı p.d.ç.s.e.32 yapan arkadaşımıza gönderiyorum kolaylık canım




malzemeler:


keki için:




  • 3 yumurta


  • 3 fincan şeker


  • 3 fincanun


  • 1 vanilya


  • 1 kabartma tozu


karamel için:




  • 2 bardak şeker


  • 2 bardak kaynar su


krema:




  • 1 litre süt


  • 6 kaşık şeker


  • 5 kaşık un


  • 1 kaşık nişasta


  • vanilya


  • 1 tatlı kaşığı teremyağ


üstü için:




  • çikolata sosu


  • ceviz


  • süsleme şekerleri(kızımın yoğun isteği üzerine)


yapılışı:




  • yumurta ve şeker iyice çırpılır.un,vanilya ve kabartma tozu çırpılarak kare borcama dökülür.


  • 180 derece pişirilip soğutulur.


  • 2 bardak şeker hızlı ateşte eritilir.içine 2 bardak kaynar su dökülüp 2-3 dakika kaynatılır.


  • soğumuş kekin üzerine dökülür.


  • krema için gerekli malzemeler karıştırılıp muhallebi kıvamında pişirilir.


  • altı kapatılıp vanilya ve yağ eklenip 10-15 dakika çırpılır


  • kekin üstüne dökülür.


  • en üste ister krem şanti ister çikolata sosu dökülüp süslenir.


  • şimdiden afiyet olsun

1 yorum:

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

MERHABA,
ETKİNLİĞE KATILDIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. TARİFİNİ ALDIM. SEVGİLERİMLE,

ÇİKOLATALI TURTA....