10 Şubat 2009 Salı

SİGARA BÖREĞİ




hepimizin herhalde ilk öğrendiği börektir. ben bu blogu kızıma devretmeyi düşündüğüm ve bir nevi ona bir yemek kitabı hazırladığım için izninizle bu tarifide eklemek istiyorum.

malzemeler:
  • 2 yufka
  • 1 su bardağı peynir
  • 1 soğan
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 kase su
  • 1 su bardağı sıvıyağ
yapılışı:
  • soğan rendelenip acı suyu sıkılır.
  • peynir karabiber ve soğan karıştırılır.
  • yufka serilir.12 e bölünür. iç malzemeden konup sıkıca sarılır.
  • ucuna su sürülüp yapıştırılır.
  • kızgın yağda kızırtılır.
  • şimdiden afiyet olsun.

2 yorum:

yildiz dedi ki...

Mübarek mevlid kandili hayirli olsun.
Yalniz kadinlar gününde degil,her zaman saygi ve sevgi görmeni diliyorum,kadinlar günün mutlu olsun.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Ellerinize sağlık, börekler harika. İrem'in en sevdiği börek türü, hergün yapsam "Hayır" demez. Genellikle anneler kızlarına tarif defteri bırakır. Ben de kızıma tariflerimi fotoğraflı olarak bırakmak için blog açmıştım. Biraz daha tarif ekleyince, renkli olarak basıp, cilt yaptırmayı düşünüyorum. Umarım kızlarımız da yemek yapmayı en az bizim kadar sever. Sevgiler.

ÇİKOLATALI TURTA....