11 Temmuz 2010 Pazar

VİŞNE JÖLELİ SÜTLAÇ BEN DÖNDÜM!!!!!!!!!!!

Canlarım merhaba 15 gündür istanbulda değildim daha bugün geldik bende hemen pcnin başına oturdum . çok hoş bir tatil geçirdim detayları daha sonra anlatacağım.. şu anda yorgunluktan ölmek üzereyim çünkü..
şimdilik size hafif bir yaz tadlısı gönderiyorum. gerçi hoş istanbulda yaz nerede bilmiyorum ama...
malzemeler:
1 litre süt
2 su bardağı şeker
1 su bardağı kırık pirinç
1 vanilya
yarım su bardağı su
1 tutam tuz
1 paket krema (istenirse)
vişneli jöle için:
2,5 su bardağı cappy kırmızı meyveler suyu
3 tatlı kaşığı nişaşta
istenirse şeker ben koymadım
yarım çay bardağı su
1 kase vişne veya kiraz sapları temizlenmiş
yapılışı:
pirinç yıkanıp tencereye konup yarım su bardağı su eklenip haşlanır.
süt ve krema eklenip pirinçler iyice yumuşayana kadar pişirilir.
şeker ve vanilya eklenip karıştırılır.altı kapatılıp ılımaya bırakılır.
jöle için meyve suyu tencereye konup suyla ezilen nişaşta eklenip pişirilir.
kaseler hafifce ıslatılıp yarım kepçe jöle konupiçine meyveler konur.
hafif ılınıca yavaşça birer kepçe sütlaç konup buzdolabında iyice soğutulur.
servisten önce kenarlardan hafifce havalandırılıp servis tabagına alınıp nane ile servis yapılır.
şimdiden afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....