26 Ağustos 2008 Salı

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA


Sarmayı sevmeyen varmıdır bilmiyorum. Genelde sofralarda en cok rağbet gören çerezi oluşturur bence .Çerez diyorum çünkü bizim evde gelip gidilerek sürekli atıştırılır .Tok olunca bile onun için midemizde hep yer vardır değilmi son 1 yıla kadar ben yaprak sarması hiç denememiştim. Nedense hep olmıyacak gibi gelirdi.Geçen kurban bayramında annem sararken yardım edeyim dedim sağolsun anneciğim bana püf noktalarını gösterdi. Şimdi harikalar yaratıyorum. İlk sardığımda kayınvaldemi bir türlü inandıramadım.Aslında artık kendisi bu konuda cok rahatladı eskiden dolmaları kendisi yapardı. Şimdi ben yapıyorum tabiiki annemin el lezzetini yakalamam için 40 fırın ekmek yemem lazım.



malzemeler:



500 gr salamura yaprak(küçük boy)



1 çay bardağı sıvıyağ



1 çay bardağı nar ekşişi



1,5 su bardağı sıcak su



iç malzeme:



malzeme olarak zeytinyağlı dolmadaki içi kullandım



yapılışı:



Önce içini hazırlayıp soğutuyoruz.Yaprakları ayırıp tencerede 5 dakika haşlayıp soğuk sudan geçiriyoruz.Yaprağın içine 1 tatlı kaşığı içten koyup sıkıca sarılır.Tencereye yerleştirilir.Yapraklar bitine kadar devam edilir.Üzerine bir tabak kapatılır.Diğer taraftan sıcaksuyun içine sıvıyağ, nar ekşişi tuz ve şeker karıştırılıp dökülür . Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir.



Arkadaşlar su miktarı aslında tencereye göre değişiyor..Önemli olan tabağın üstüne kadar çıkması.Benim tencerem orta boy bir karnıyarık tenceresi. Piştikten sonra tencerenin içinde soğuyana kadar bekletilir. Mümkünse bir gün sonra servis yapılır. Şimdiden afiyet olsun

Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....