18 Ocak 2009 Pazar

FARKLI BİR TAD KUŞBURNULU AŞURE p.d.ç.s.e.34




Hepinizin aşure ayı kutlu olsun. aslında her yıl aşure işini zehra annem yapardı bu sene rahatsızlanınca ben bir deneyeyim dedim farklı bir tad elde etmek için bazı deşiklikler yaptım. bizim hoşumuza gitti.kuşburnu çok farklı bir tad ve aroma veriyor.denemeniz tavsiye olur canlarım.

malzemeler:
  • 1 su bardağı aşurelik buğday
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 su bardağı haşlanmış fasulye
  • 1 avuç pirinç
  • 1 avuç ince bulgur
  • 10-12 tane kuru kayısı küçük doğranmış
  • 1 avuç kuru üzüm
  • 1 avuç dut kurusu
  • 1 avuç kuş üzümü
  • 1 elma küçük doğranmış
  • 1 su bardağı kuşburnu
  • 1 su bardağı kuru erik
  • 2 kilo şeker
  • 4-6 karanfil
  • 2 tane çubuk tarçın
süslemek için:
  • şamfıstığı,ceviz,fındık,hindistan cevizi,dolmalık fıstık
yapılışı:
  • aşurelik buğday yıkanıp düdüklü tencerede yarımsaat haşlanır.bir gece bekletilir.
  • ertesi gün 5 su bardağı suya 1 su bardağı kuşburnu ve bir su bardağı kuru erik konup iyice kaynatılır.
  • cevyede çubuk tarçın ve karanfiller kaynatılır.
  • büyük bir tencereye öncehaşlanmış aşurelik buğday konup kuşburnuluve erikli su eklenir(taneleri süzdüm yeniden su koyup tekrar kaynattım su ihtiyacı oldukça buradan ekledim hatta ensonunda karışımı süzgeçten geçirip onuda aşureme koydum)
  • 10-15 dakika piştikten sonra haşlanış nohut ve fasulye eklenir.40-45 dakika pişirilir.tarçınlı ve karanfilli su eklenerek pişirmeye devam edilir.(su yunu süzdüm)
  • pirinç,bulgur, elma eklenir.
  • küş üzümü,sarı üzüm,kuru dut ve kayısı başka bir kapta hafifçe haşlanıp eklenir.su eksildikçe kuşburnulu sudan eklenir.
  • tüm malzemelerin iyice piştiğine karar verilince şekeri ekliyoruz (erken koyarsanız bakliyat çok sertleşiyor)
  • tadını kendiniz ayarlamanız gerek bizimkiler çok tatlı yediği için ve aşura soğudukça tadı azaldığı için ben şekerini bol tuutum. sıcakken çok tatlıydı.ama soğuyunca tam kıvamını buldu.
  • aşuremin altını kapatıp servis tabaklarına aldım
  • iyice soğuduktan sonra süsleyin yoksa süsler çöküyor.
  • aşuremin pişme süresi ben herşeyi önceden hazırlamış olmama rağmen 2,5 saati aldı.ama değdi doğrusu.
  • herkese afiyet olsun bal şeker olsun

Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....