6 Temmuz 2009 Pazartesi

ETİMEK TATLISI


merhabalar canlarım bu aralar siteme girmek gerçekten çok zor oluyor.bu ay gerçekten çooook yoğunum. yer değişikliği yeni bir düzen oluşturma,insanlara alışmak,insanların sana alışması oldukça yoğun ve yorucu bir tempoda olmamı sağlıyor.
genede yaptıklarım çok hoşuma gidiyor sonuçlar ortaya çıktıkça içime dahada siniyor herşey...
bu tarif benim için özel bir tarif.bu tatlıyı ilk kez yengemle yapmıştık. sanırım 10-15 yıl önceydi. o gece o kadar çok tatlı şeyler yaptık ki anlatamam bu tatlının yanında çikolatalı bir pasta yapmıştık. sonrada bir güzel yemiştik gerçi ben çikolatalı pastayı yememiştim çünkü üzerinde bol kakao vardı!!!!
bu tarif o günlere ait. ama ben hep çok severek yaparım deneyin sizde beğenirsiniz mutlaka...
malzemeler:
  • 2 bardak şeker
  • 2 su bardağı kaynar su
  • 1 paket tuzsuz etimek

krema:

  • 1 litre süt
  • 5 kaşık un
  • 5 kaşık şeker
  • 1 kaşık nisasta
  • 1 kaşık katıyağ
  • 1 vanilya

üstü için:

  • 2 bardak soğuk süt
  • 2 poşet krem şanti
  • 1 su bardağı ceviziçi

yapılışı:

  • etimekler borcama dizilir.
  • 2 su bardağı şekerhızlı ateşte eritilir.2 su bardağı sıcak su eklenip biraz kaynatılır.
  • altı kapatılıp etimeklerin üzerine dökülür.
  • kreması için vanilya ve yağ hariç tüm malzemeler karıştırılıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir.
  • altı kapatılıp yağ ve vanilya eklenip iyice çırpılıp soğutulur.
  • soğumuş şerbetli etimeklerin üstüne krema dökülür.
  • en üstede krem şanti dökülerek dolaba konur. servis ten önce ceviz ekilerek servis yapılır.
  • şimdiden afiyet olsun.

3 yorum:

birsence dedi ki...

canımın içi ellerine sağlık...bende bu tatlıyı soğuk soğuk yemeye bayılıyorum..çok leziz oluyor seninkide nefis duruyor..ellerin dert görmesin..
sen kaako yemezmisin çikolatalı pasta yaptık ama yemedim kakao var diye yazmışsında..merak ettim sevmiyormusun yoksa alerjin falanmı var..bilmiyorum kakao alerjikmidir ama???

Sevil Şahin dedi ki...

aynı tarifi kremasını irmikle yap sekerim oda nefis oluyor

yildiz dedi ki...

Harika gözüküyor,tam yaz tatlisi.
Ellerine saglik.

ÇİKOLATALI TURTA....