6 Aralık 2009 Pazar

TAHİN SOSLU PROFİTEROL


bundan yıllar önce çapada katıldığım bir toplantıda muhteşem bir lezzet olarak tahinli profiterol yemiştim. tadını uzun süre unutamadım. aşcıya sorduğumda sır demişti gülerek..
uzun süre bu sosu nasıl yaparım diye düşümdüm..birkaç hüzünden sonra en yakın tadı yakaladım sanırım bir dahakine biraz daha koyu yapmayı düşünüyorum. benim gibi yoğun çikolata tadlarıyla aranız yoksa bence oldukça iyi bir seçim..
profilin yapımı orjinaliyle aynı..
sosa gelince:
  • yarım su bardağı tahin
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
  • vanilya

yapılışı:

  • öncelikle su ve şekeri karıştırıp 5 dakika kaynatalım.
  • ılımaya başlayında vanilyayı ekleyip karıştıralım.
  • hazırlanan şerbeti tahine yavaş yavaş ekleyerek sürekli karıştıralım.bozadan biraz daha sıvı bir karışım elde edene kadar şerbeti ekleyelim.
  • sonrası basit zaten profiterolün üzerine bolca sos döküp cevizle servis yapalım.(ben şam fıstığı koydum ama ceviz çok daha yakışır gibi geliyor bana..)
  • şimdiden afiyet olsun..

1 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Profiterolün tahin sosla muhteşem olacağına eminim. Ellerinize sağlık, afiyet olsun. Sevgiler.

ÇİKOLATALI TURTA....