3 Ekim 2008 Cuma

BİR BAYRAMIN ARDINDAN VE GÜLLAÇ


Sizede olurmu bilmem hayatınızda bazı insanları farklı seversiniz.Onlar hayatınızdan çıksa bile unuttuğunuzu düşünsenizde bir tad,bir şarkı yada bir koku size onu hatırlatır ve bir anda ne kadar mutlu olursanız olun gözlerinizde bir damla yaş belirir.Ve o acı hiç azalmamış şekilde içinizi kaplar.Özellikle bayramlar bunu daha iyi hatırlatır bahsettiğim kişi anneannem.Onu kaybedeli oldukça uzun zaman oldu. Ama ne zaman güllaç yapsam yada limon kolonyası koklasam yada türk kahvesi kokusu duysam onu hatırlarım.

O benim peri annem. ne zaman zor durumda olsam hep yanımda olan biriydi. Tam bir çerkez kadınıydı. Şu anda bu kadar iyi yemek yapıyorsam yada insanlar için çok iyi biriysem bu anneannemin sayesinde...

Yattığın yer nurla dolsun annem. Dualarım hep seninle. Seninle konuşmayı çok arıyorum.Odamda bir resmin var bazen onunla konuşuyorum.Kızımın bir adıda senin adın. Huylarının çoğu sana benziyor zaten.Ruhun şad olsun anneannem.

Bir çok yemeği anneanemden öğrendim diyebilirim.güllaçta bunlardan biri.

malzemeler:


  • 10 yaprak güllaç

  • 2 su bardağı ceviz içi

  • 2 litre süt

  • 3 su bardağı şeker

  • 2 paket vanilya

yapılışı:



  • süt tencereye alınır.şeker eklenir.şeker eriyenekadar ısıtılır.altı kapatılıp vanilya eklenir.

  • güllaç yaprakları ikiye kırılır.sütlü karışıma batırılıp borcama dizilir her kata bol ceviz dökülür.

  • güllaçlar bitene kadar işleme devam edilir.kalan süt üzerine dökülür. buz dolabında 1-2 saat dinlendirilip ceviz,nar yada şamfıstığıyla süslenir.

  • şimdiden afiyet olsun.

1 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, size sevgilerimle beraber etkinlik için davetiyemi de bırakıyorum katılmanız ümidiyle, sevgiler.
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ
shttp://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve
http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

MERHABA SEVGİLİ DOSTLARIM

6 Ekim2008 (pazartesi) -19 Ekim 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin Ev Sahibeliğini Ben( Birsel ve İrem )http://annekizmutfaktayiz.blogspot.comyapacağım


Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için, İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarakYADA CBOXA YAZARAK bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir.

ÇİKOLATALI TURTA....