22 Temmuz 2010 Perşembe

SUSAMLI ve TAHİNLİ KEK

susamı çok seven biri olarak bu keke bayıldım .gerçi içerik olarak çoooooook kalorili ama lezzeti bir o kadar harika. siz isterseniz tahin ve cevizi koymazsınız.o zaman yağı BİR bardak koyun.öyleside güzel oluyor ama bu bir başka...
malzemeler:
4 yumurta
2 su bardağı şeker
yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı ceviziçi
yarım su bardağı tahin
1 su bardağı susam
2,5 su bardağı un
1vanilya
1 kabartma tozu
yapılışı:
yumurta ve şeker iyice çırpılır.
susam hariç tüm malzemeler karıştırlır.
un eklenip tepsiye dökülür.
üzerine bol susam ekilip 180 derecede pişirilir.
ılınınca servis yapılır.
şimdiden afiyet olsun

3 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

nesrin dedi ki...

Elleerinize saglik. Biz de yapar bir dilim yeriz, ama muhakkak tadariz. Sevgiler...

HÜLYA dedi ki...

alkımcım emrhaba tatlım.. öncelikle kekin için eline sağlık diyorum tahinin kattığı lezzeti tahmin edebiliyorum.. afiyet şeker olsun canım..

canım börekle ilgili soru sormuşsun. Hazır satılan Baklava yufkası ile yaptım böreğimi . Benim tercihim yu-ka marka olandır. Diğer markalardan bende menmun kalmadım. Birde alırken poşete iyice dikkat etmek lazım en ufak bir hava alabilecek bir nokta dahi varsa poşette yufkalar çabuk bozulup kuruyorlar ve böreği hiç güzel olmuyor. Bu böreği kesinlikle dene derim ve içindeki kimyonu unutma lezzeti yufkasında ve kimyonunda gizli :))

öptüm seni tatlım

ÇİKOLATALI TURTA....