5 Aralık 2010 Pazar

PİNYATA YAPIMI


PİNYATAYI İLK YAPTIĞIMDA YAZMIŞTIM BU YAPIMI VE FOTOFRAFLAR BİR SÜRE SONRA BANA YETERSİZ GELİNCE 2.BİR YAPILIM AŞAMA FOTOFRAFLARI KOYDUM. BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ.

Ecrinin yaşgününde pinyata istemesiyle başlayan serüvenimi anlatmak istedim size.. ecrin pinyata isteyince hemen blog dünyasına başvurdum ama ne yazıkki fazla bir bilgiye raslayamadım anne kaz yapımı anlatmıştı ama resimler yoktu.
sonunda yabancı bir blogta yapımı buldum ve bende yaparken resimleyerek merak eden olursa bir yerde bulunsun diye yayınlıyorum. yapımı çok kolay ama ortalık birazcık batıyor ve mutlaka 2 gün önce yapmaya başlayın yoksa kuruması sorun yaratabilir..
malzemeler:
büyük bir balon
bolca gazete
2 su bardağı su
1 su bardağı un
uhu
bol şeker
renkli gramafon kağıdı
yapılışı
öncelikle yapmak istediğiniz şekilde bir balonu iyice şişiriyoruz.
balonu oturabileceği bir kaba yerleştiriyoruz.
2 su bardağı su ile 1 su bardağı un iyice karıştırıyoruz.
gazete parçalarını uzun şeritler şeklinde kesip bu şeritleri 4 er parmak kalınlığında parçalara ayırıyoruz
gazete parçalarını unlu karışıma batırarak elimizle fazlasını alıp balonun üzerine bastırarak yerleştiriyoruz.

balonun uc kısmına 3-4 parmak kala yerleştirmeyi bırakınki şeker koymak kolay olsun..
bu şekilde 2 gün kurutun bizim iş acele olduğu için şaç kurutma makinasından yardım aldık....
pinyata iyice kuruyunca bir makas yardımıyla balon patlatılıp pinyatanın içinde çıkarılıyor.
renkli gramafon kağıtları şeritler şeklinde kesilir.
bu arada makas yardımıyla açık olan ağzın iki yanından delikler açılıp kalın bir ip geçirilerek pinyatanın aslıma ipi yerleştirilmiş olur.
pinyatanın tepesinden başlanarak uhu sürülüp gramafon kağıtları yapıştırılır.
pintyatanın içine bitaz gramafon kağıdı konup içine bol şeker,toka,sakız konur.
üstüne yine gramafon kağıtları konularak son şekli verilir.
benim yaptığım cadı pinyataydı ilk denemem olduğu için fazla riske girmedim ama değişik planlarım var pinyata çeşidi olarak..
o gün için en hoşlandıkları şeylerin başında gelmiş pinyata. hepsi birden vurulupta şekerler ortalığa saçılınca cümbüş kopmuş evde benden söylemesi..
sevgiler

6 yorum:

annelili dedi ki...

Çok hoş, kızımın doğum gününde denerim...

lezzet sarayı dedi ki...

çok hoş çocuklar tabiiki sever pinyatayı emeğine deymiş...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ay çok beğendim benimde torunumun doğum gününe yapayım ama çok açıklayıcı gelmedi balonu patlatıyormusunuz balon patlayınca yaptığınız işlem sönmüyormu ip nerden geçiyor şekerlerin saçılması için tekrarmı balon patlatılıyor yardımcı olursanız sevinirim sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Bu çok güzellllll...
Bayıldım ellerine emeğine sağlık:))

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerinize saglik canim, cok güzel olmus:)

HERKESE DUYURULUR :

KuRaBiYe adli ETKINLIK baslattim (05 Aralik - 05 Ocak) , herkes davetlimdir..

Katirlirsan cok mutlu olurum :)

sevgiler..

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Cok güzel olmuş ilk yapım oldugu halde ...emegine ellerıne sağlık.

ÇİKOLATALI TURTA....