17 Temmuz 2008 Perşembe

İZMİR SOFRASI


Diette olupta birşeyler yapamamak cok zor.Ama size izmirden bir sofra gönderiyorum. Sofrayı hazırlayan benim biricik yengem. Yenge diyorum ama teyzem olsa bu kadar severdim herhalde Kendimi bildim bileli yengem bizimle .Her zaman yanımda olan biri. Kendisi aynı zamanda nikah şahidim.Varlığından her zaman zevk aldığım biridir. Gerçekten harika yemek yapar ve sofra hazırlar. Hatırlıyorumda küçükken onlara gitmek için can atardım benim yemek yapmaktaki ilgim onun sayesinde oldu.Farklı bircok lezzeti onunla denedimYengemden size iki güzel lezzet sunuyorum biri patlıcan kebabı diğeri soslu ve köfteli kızatma bu arada seni seviyorum yengeciğim.
PATLICAN KEBABI:


  • malzemeler:

  • 5-6 patlıcan

  • 750 gr dana kuşbaşı

  • 6-7 domates

  • 1 su bardağı sıvı yağ

  • bol karabiber

  • 1 çay bardağı et suyu

  • tuz
yapılışı:
Patlıcanlar alaca soyulur. Tuzlu ve limonlu suda 15 dakika bekletilir.Bol yağda kızartılır.Borcama alınır.Haşlanan dana kuşbaşı 2 kaşık yağda hafifçe cevrilir.Tuz eklenir.Patlıcanların üzerine yayılır. Domatesler soyulur. Çekirdekleri çıkarılır.Küçük küçük doğranır.Etlerin üzerine dökülür.Bol karabiber eklenir.1 çay bardağı et suyu eklenir.ya fırınlanır yada ocakta pişirilir. Şimdiden afiyet olsun

Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....