15 Temmuz 2012 Pazar

DİLEK KURABİYELERİ......




serpinin yaşgünü için denediğim yeni birşey daha ..dilek kurabiyeleri .....japon ve çin filimlerinde görüp hep merak ettiğim bir şeydi dilek kurabiyelri.. tarifini bulunca hemen deneyeyim dedim...öncelikle eşime birçok dilek yazdırdım...sonrada onları küçük şekilde katladım
 bu arada anlatmadan geçemiyeceğim kurabiyeleri pişirip salona götürdüm babam bir tanesini yemiş dilek kurabiyesi olduğunu bilmediği için büyük bir telaşla yanıma gelip ''kızım bunun içinden kağıt çıktı dikkat ette başkasınada çıkmasın '' dedi annemle bayağı bir güldük.canım babam ben zor durumda kalmayayım diye ne yapacağını şaşırmış kıyamam ben sana....
kurabiyeler diğer dilek kurabiyelerinden farklı olarak yenebiliyor.. tadı oldukça hoş....tarif dr.oetkere ait..


malzemeler:
  • 1.5 bardak un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 vanilya
  • 3 damla rom aroması
  • 1 tutam tuz
  • 50 gr yumuşak yağ
  • ince kağıtlara yazılmış bir sürü dilek
yapılışı:
  • tüm malzemeler karıştırılıp yoğrulur.
  • unlu bir zeminde 2 mm kalınlığında açılır.
  • kara şeklinde kesilir.
  • ortasına katlanmış dilekler konup üçgen şeklinde ikiye katlanır.
  • kağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilip 180 derecede pişirilir.
  • şimdiden afiyet olsun...

BU ARADA BANA ÇIKAN DİLEK....HEP MUTLU OL......

Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....