17 Mart 2009 Salı

İNCİRLİ TATLI


böyle bir lezzet var mıdır acaba bunu kesinlikle iddia ediyorum bir çok tadın bu kadar uyumlu çalıştığı lezetler enderdir benim için bu tarifi nerden aldığımı hatırlamıyorum sanırım blog dünyasını ilk kez keşfettiğim zamanlardan bu tarif.
esas müdavimi kız kardeşim neredeyse her hafta yapıyor.kendisinin bu konulardaki üstün yeteneğini bildiğimden!!!!! yapımı kolay ve tadının lezzetli olduğu belli zaten
bu kadar övgüden sonra sıra tarifte:
malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı ceviz
  • 6 tane suda bekletilmiş ve doğranmış incir
  • 1 paket kabartma tozu

ıslatma sosu:

  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • yarım su bardağı şeker

kreması:

  • 1 litre süt
  • 2 çorba kaşığı nisasta
  • 2 çorba kaşığı un
  • 5 çorba kaşığı şeker
  • vanilya
  • 1 paket krem şanti(piştikten sonra)
  • 1 çorba kaşığı teremyağ (inmesine yakın)

yapılışı:

  • kek malzemeleri çırpılıp en son incirler eklenir.dikdörtgen borcam yağlanıp içine dökülür.
  • 150 derecede pişirilir.
  • krem şanti hariç tüm malzemeler karıştırılıp muhallebi yapılır.altı kapatıldıktan 5 dakika sonra toz krem şanti eklenip mikserle iyice çırpılır.
  • kek pişince 5 dakika havalandırılır.nescafeli sos dökülür.en sonda muhallebi dökülüp şam fıstığı ile süslenir.
  • şimdiden afiyet olsun

1 yorum:

birsence dedi ki...

canım benim ellerine sağlık...bende bayılıyorum incirli tatlıya...seninkindende bir dilim olsaydı şimdi süper olurdu vallahi...öpüyorum seni canım...mutlu haftalar...

ÇİKOLATALI TURTA....