KREM KARAMEL

krem karamel benim gibi bir karemel canavarının tabiiki favori tatlısı.. ama yapımı beni her zaman korkutmuştur çoğu zamanda bu nedenle dışarıda yemeyi tercih ederim...
1-2 başarısız denemeden sonra mutfak sırlarının tarifini denedim..gerçekten harika oldu. ben defterimde olması için buraya yazacağım ama siz isterseniz mutfak sırlarını ziyaret edin....
malzemeler:
  • 6 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 litre süt
  • 1 vanilya
  • karamel için
  • 1 su bardağı şeker
  • 6-7 kaşık su
yapılışı:
  • önce karameli yapmak için şeker ve su teflon tencereye konup ateşin harlı kısmına yerleştirilir.
  • suyunu çekip rengi dönünce alınıp karamel kaplarına paylaştırılır.
  • yumurta ve şeker iyice çırpılır
  • vanilya eklenip 2 dakika daha çırpılır.
  •  süt eklenip çırpılmaya devam edilir.
  • üzerinde oluşan köpük kepçeyle son damlasına kadar temizlenir.
  • karamel kaplara paylaştırılıp borcama dizilir.
  • kapların yarısına gelecek kadar kaynar su eklenip 175 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • ortalama 1 saat...
  • en az 12 saat eniyisi bir gece dolapta dinlendirilip servis yapılır.
  • ben krem karamele fındığı çok yakıştırıyorum deneyin bence..
  • şimdiden afiyet olsun..
  • teşekkürler MUTFAK SIRLARI

Yorumlar

olsada yesek suzan dedi ki…
benimde en sevdiğim tatlılardan biridir ellerine sağlık canım...

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR NİŞAN MASALI VE NİŞAN MENÜSÜ

PİNYATA YAPIMI

TAVUKLU VE HARDAL SOSLU KUSKUS SALATASI p.d.ç.s.e.40