30 Eylül 2009 Çarşamba

MERCİMEKLİ SANDAL BÖREĞİ


işte ilk tarifim ..ne zaman yapsam hep çok beğenilir benim gibi mercimekli lezzetlri seviyorsanız deneyin derim ...
malzemeler:
  • 10 tane milföy yaprğı
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 soğan
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz,karabiber
  • 1 yumurta

yapılışı:

  • mercimekler haşlanıp süzülür.
  • diğer tarafta yağın içine soğan yemeklik doğranıp kavrulur.
  • mercimek eklenip hafifce kavrulur.
  • tuz ve baharatlar eklenip tadlandırılır.
  • soğutulup içine yumurta akı eklenip karıştırılır.
  • milföy çözündürülüp kenarlarden birer parmak arayla kesikler atılır.ilk ve son parça birleştirilp sandal şekli verilir.
  • içine mercimekli harç konup karşılıklı olarak parçalar birleştirilir.
  • üzerine yumurta sarısı sürülüp 180 derecede pişirilir
  • şimdiden afiyet olsun.

1 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

evet mercimekli börek nefis oluyor ben ilk yaptıgımda eşim çok begendi hatta içinde mercimek oldugunu anlamadı sonra ben söyleyincede yemedi :( onun öyle takıntıları vardır börek ya kıymalı ya patatesli yada peynirli olur başka çeşit olmaz ama ben yeniliklere acıgım ve iyiki yapıp yemişim harika bişr tat bunuda not aldım balım en kısa zamanda denecegim bu kısa zaman ne zaman bende bilmiyorum şu ara cok yoruluyorum eve kendimi çok zor atıyorum :((
neyse olsun not aldım bile tarifi
ellerin dert görmesin balımmm

ÇİKOLATALI TURTA....