4 Haziran 2009 Perşembe

TENCEREDE MUHTEŞEM BİR TAVUK

bu aralar tavugu yapma şeklim böyle. bilenler vardır mutlaka ama ben kendi kendime uydurduğum için bana özelmiş gibi geliyor.

gerçekten çok lezzetli bir tavuk yemeği. hemde çok kısa zamanda hazırlanıyor
benim gibi çalışan biriyseniz şipşak yemekler çok işinize geliyor
bu yemeğide yorgun günlerimin birinde keşfettim beşamel sosu yemeğen eşimin bile onayını alan bir yemek oldu.
beşamel sos dediysem ayrıca hazırlanan birşey değil canım merak etmeyin neyse ben tarifi vereyim ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz gerçi yaz ayı için ağır gelebilir dersiniz belki ama kış içinde yaz içinde harika bir alternatif ....
bu arada unutmadan ben bu yemekte tavuğun her yerini kullana biliyorum ister bütün tavuğu yapın isterseniz sevdiğiniz bir bölümünü...

malzemeler:
  • 1 bütün tavuk
  • 4 kaşık un
  • 1/4 su bardağı sıvıyağ
  • 2-3 su bardağı süt
  • tuz karabiber

yapılışı:

  • tavuk tuzlu suda haşlanıp süzülür.parçalara ayrılır.
  • sıvıyağ karnıyarık tenceresine konup parçalanan tavuklar iyice una bulanıp yağda kızartırılır.
  • iki tarafıda kızaran tavukların üzerine yavaş yavaş süt dökülüp hafifce karıştırılarak muhallebi kıvamı alması sağlanır.(süt miktarı size kalmış)
  • altı kapatılıp bol karabiber dökülerek servis yapılır.
  • şimdiden afiyet olsun


Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....