30 Nisan 2010 Cuma

YABANMERSİNLİ YALANCI TAVUK GÖGSÜ P.D.Ç.S.E.59

bu aralar tadını bayıldığım bir yemiş yaban mersini. geç buldum ama çabuk kaybetme niyetinde değilim.neredeyse herşeyin içinde deniyorum.bu seferkinide sos olarak denedim. dilerim beğenirsiniz..ayrıca bu tarifimi P.D.Ç.S.E.59 ev sahibeliği yapan gülsüme gönderiyorum.sizi tanıdığıma sevindim canım. hem kızınızın adı ecrin hemde kardeşim denizlide yaşıyor.. sevgiler kolaylıklar
malzemeler:

  • 1 litre süt

  • 3 kahve fincanı un

  • 125 gr teremyağ

  • 1,5 su bardağı şeker

  • 2 su bardağı cappy kırmızı meyveler suyu

  • 2 talı kaşığı nişasta

  • 1 su bardağı yaban mersini
yapılışı:
  • yağ eritilip un eklenir.
  • unun kakosu çıkana kadar kavrulduktan sonra süt eklenip muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılır.
  • kaynamaya başlayınca şekeri eklenip 1-2 dakika daha kaynatılır.
  • ateşten alınıp içine 1 paket vanilya eklenip en az 15 dakika çırpılır.
  • suyla ıslatılmışborcama dökülüp oada sıcaklığına gelene kadar beklenir.
  • diğer tarafta meyve suyu tencereye konup içine nişaşta eklenip pişirilir.
  • altı kapatılıp yaban mersineleri eklenir.
  • soğumuş yalancı tavuk gögsünün üzerine yayılıp 1 saat dısarıda 2-3 saatte buzdolabında bekletilerek servis yapılır.
  • şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....