13 Haziran 2010 Pazar

KARA LAHANA SARMASI

tarif portakal ağacına ait...blog dünyasını ilk keşfettiğimde bana ilham kaynağı olan sitedir portakal ağacı..
hatice hanımın muhteşem tarifleri beni hiç yarı yolda bırakmadı tekrar teşekkür etmek istedim kendisine bu tarifle...
malzemeler:
1,5 su bardağı pirinç
4 soğan
250 gr kıyma
1 yemek kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şalça
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı maydanoz ( ben koymadım)
2 demet karalahana
1 tatlı kaşığı tuz
yarım çay bardağı sıvıyağ
kaynamış su
yapılışı:
büyük bir tencerenin yarısına kadar su akonup 1 tatlı kaşığı tuz konup kaynatılır.
yapraklar tek tek yıkanıp kaynayan suya konur.
hemen ters düz edilir.
2 dakika sonra süzülüp soğumaya bırakılır.
iç malzeme için tüm malzemeler karıştılır.
soğuyan karalahana alınıp 1 kaşık malzeme konup sarılır.
dolmaların kısa ve tombik olması gerekiyormuş.
dolmalar lahana yaprağı serilmiş tencereye konup üzerine yarım çay bardağı sıvıyağ dökülür.
üzerine geniş bir tabak kapatılıp üzerine çıkacak kadar sıcak su eklenir.
kısık ateşte yarım saat pişirilir.
şimdiden afiyet olsun.

2 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Merhaba .Ellerinize sağlık nefis olmuş..sevgiler bıraktım..

bahar dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık

ÇİKOLATALI TURTA....