FINDIK KREMALI VE ŞAMFISTIKLI KEK


Oldukça besleyici bir tarif. hele kesilipte icinden nutella yada fındık kreması akması bir harika oluyor.

 
malzemeler:
 
  • 4 yumurta
  •  
  • 2 su bardağı şeker
  •  
  • yarımsu bardağı şeker
  •  
  • 1 su bardağı süt
  •  
  • 3 su bardağı un
  •  
  • 1 su bardağı fındık ,ceviz,şamfıstığı(ben yarım bardak koydum)
  •  
  • 1 vanilya
  •  
  • 1 kabartma tozu
  •  
  • 4-5 çorba kaşığı buzdolabında soğutulmuş fındık kreması(ülkerin krokanlı olanını kullandım)

 
üzeri için:
  • susam 
yapılışı :
  • şeker ve yumurtaları krema kıvamına gelene kadar çırpıyorum.
  • sonra içine diğer sıvı malzemeleri ekliyorum. en son olarak un kabartma tozu vanilya ve şamfıstığı (irice dövülmüş)konup karıştırılır.fındık ezmesi parçalar halinde hamura konup hafifce karıştırıldıktan sonra kalıba dökülür.
  •  üzerine bol susam dökülür.
  • 175 derecede 40-45 dakika pişirilir.
  • Şimdiden afiyet olsun.

 

Yorumlar

ellerine sağlık canım çok güze bir keke benziyor.sevgiler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR NİŞAN MASALI VE NİŞAN MENÜSÜ

PİNYATA YAPIMI

TAVUKLU VE HARDAL SOSLU KUSKUS SALATASI p.d.ç.s.e.40