10 Mayıs 2012 Perşembe

FINDIK KREMALI VE ŞAMFISTIKLI KEK


Oldukça besleyici bir tarif. hele kesilipte icinden nutella yada fındık kreması akması bir harika oluyor.

 
malzemeler:
 
  • 4 yumurta
  •  
  • 2 su bardağı şeker
  •  
  • yarımsu bardağı şeker
  •  
  • 1 su bardağı süt
  •  
  • 3 su bardağı un
  •  
  • 1 su bardağı fındık ,ceviz,şamfıstığı(ben yarım bardak koydum)
  •  
  • 1 vanilya
  •  
  • 1 kabartma tozu
  •  
  • 4-5 çorba kaşığı buzdolabında soğutulmuş fındık kreması(ülkerin krokanlı olanını kullandım)

 
üzeri için:
  • susam 
yapılışı :
  • şeker ve yumurtaları krema kıvamına gelene kadar çırpıyorum.
  • sonra içine diğer sıvı malzemeleri ekliyorum. en son olarak un kabartma tozu vanilya ve şamfıstığı (irice dövülmüş)konup karıştırılır.fındık ezmesi parçalar halinde hamura konup hafifce karıştırıldıktan sonra kalıba dökülür.
  •  üzerine bol susam dökülür.
  • 175 derecede 40-45 dakika pişirilir.
  • Şimdiden afiyet olsun.

 

1 yorum:

Sonu garanti tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güze bir keke benziyor.sevgiler..

ÇİKOLATALI TURTA....