4 Mayıs 2009 Pazartesi

ŞAMFISTIKLI UN KURABİYESİ


izmirli olanlar bilirler karşıyakada tatlıcı denince akla hemen ağam gelir.izmirde uzun yıllardır hizmet veren bir tatlıcı. tüm şerbetli tatlıları harika olmasına rağmen benim favorim kışın yaptıkları tereyağlı un kurabiyeleri.o lezzeti yakalamak için çok uğraştım sanırım en çok yaklaştığım lezzet bu oldu.

yiyen herkes çok beğendi ama benim için önemli olan o lezzeti bulmak.

sanırım yağla alakalı birşey .en son ülkerin kahvaltılık tereyağını kullandım . en lezzetlisi bu oldu diyebilirim.

malzemeler:

  • 1 paket ülker kahvaltılık tereyağ
  • 1 avuç pudra şekeri
  • 1 su bardağı dövülmüş şamfıstığı
  • 1 vanilya
  • 4 kaşık nişasta
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • un

yapılışı:

  • tereyağ ve pudra şekeri iyice ezilir.
  • diğer malzemeler eklenip ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  • yuvarlanıp ortasına birer şamfıstığı konup150 derecede pişirilir.
  • üzerine bol pudra şekeri ekilir.
  • şimdiden afiyet olsun.



3 yorum:

Unknown dedi ki...

Selamlar
Kurabiyeler harika , un kurabiyesine ben de bayılırım ama gerçekten de pastanelerinki başka oluyor. bir tanıdığımdan Pastanelerin, pastacılık malzemeleri satan yerlerden toptan olarak 'Alba' marka yağ ve ' Hekimoğlu' marka un kullandıklarını duymuştum ama bu markalar marketlerde satılmıyor sanırım işin püf noktası da bunlar.

birsence dedi ki...

alkımcığım canım kesinlikle yağla alakalı birşey çünkü pastaneler bizim gibi margarin kullanmıyorlar onların farklı bir yağları var tenekelerle satılıyor..onların kurabiyeleri tuzluları ondan çok lezzetli...aslında bizde bir teneke alıp bir kaç kişi paylaşsakmı:)))))ne dersin...

birsence dedi ki...

alkımcığım canım kesinlikle yağla alakalı birşey çünkü pastaneler bizim gibi margarin kullanmıyorlar onların farklı bir yağları var tenekelerle satılıyor..onların kurabiyeleri tuzluları ondan çok lezzetli...aslında bizde bir teneke alıp bir kaç kişi paylaşsakmı:)))))ne dersin...

ÇİKOLATALI TURTA....