12 Mayıs 2010 Çarşamba

ESKİ BİR DOSTA AİT BİR TARİFLE ÇİKOLATALI VE CEVİZLİ KEK P.D.Ç.S.E.59

bu kekin tarifi çok eskilere dayanıyor izmirde çalıştığım iş yerinde musevi bir arkadaşım vardı.rakela...şu an bile en favori tariflerimi ondan almışımdır.izmirden ayrılınca bağımız koptu ama yinede her ona ait bir tarifi yaptığımda onu sevgiyle anıyorum.
bu arada sitemde ona ait bişkoça tarifi var.siteyi ilk açtığımda yayınlamıştım. belki gözünüzden kaçmıştır diye söylüyorum. mutlaka ama mutlaka deneyin.deneyen vazgeçemez çünkü...
umarım iyisindir rakelacım....
KOLAYLIKLAR GÜLSÜM..
malzemeler:
6 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı SU
1 çay bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ
3 kaşık kakao
1 tatlı kaşığı tarçın
1 vanilya
1 kabartma tozu
3 bardak un
1 su bardağı ceviziçi( ben ekledim)
1 paket dr oetker glazür (ben ekledim)
yapılışı:
şeker ve yumurtalar iyice çırpılır.
glazür hariç tüm malzemeler karıştırılıp büyük bir kalıba dökülür.
175 derecede pişirilir.
ben yarım ölçü yaptım.
dikdörtgen borcamda pişiridim üzerine glazür ile kapladım.
şimdiden afiyet olsun.

1 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize,emeğinize sağlık. Çikolatalı kek ayrı bir lezzet.

Saygılar.

ÇİKOLATALI TURTA....