18 Ocak 2009 Pazar

ALİ NAZİK








Son zamanlardaki en favori yemeğim işten çıkıp kızı almaya gidiyorum arkasındanda yemek telaşı. babamız gelene kadar nasıl yetişiyorum bende bilmiyorum vallahi.

bu yemek hem çok kolay yapılacağı gibi istenirse uzun uzun uğraşılarakta yapılabilir.biliyorum biraz karışık oldu yani isterseniz patlıcanları folyaya sarıp ocakta kendiniz közleyeceğiniz gibi benim daha sık başvurduğum bir yöntem olarak hazır közlenmiş patlıcan alarakta yapabilirsiniz.

ikisinide yaptım ama büyük bir fark olmuyor tadlarında.

malzemeler:

  • 1 kavonoz közlenmiş patlıcan(5-6 patlıcan)
  • 1 soğan
  • 250-300 gr kıyma
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı salça
  • tuz,karabiber sarımsak tozu
  • yarım su bardağı sıcak su
  • 2 su bardağı sarımsaklı yoğurt

yapılışı:

yağ tavaya konur.yemeklik doğranan soğan hafifçe kavrulduktan sonra kıyma eklenir suyunu salıp çektikten sonra salça ve baharatlar eklenip yarımçay bardağı sıcak suyla sos pişirilir.
patlıcan konservesi açılıp süzülür.biraz sarımsak tozu ile karıştırılır.borcama dökülür.
üzerine kıymalı sos eklenir yarım çay bardağı su eklenip fırında 10-15 dakika pişirilir.
servis tabaklarına önde sarımsaklı yoğurt sonra patlıcanlı kıyma konup servis yapılır.
şimdiden afiyet olsun

1 yorum:

elma şekeri dedi ki...

Ellerine sağlık...

ÇİKOLATALI TURTA....