8 Eylül 2010 Çarşamba

ŞAMBALİ ve İYİ BAYRAMLAR

bayram içinde çok rahat yapabileceğiniz bir tatlı canlarım.
herkese iyi bayramlar diliyorum. evinizin bereketi ve huzuru daim olsun.
bayramınız kutlu ve mutlu olsun..
malzemeler:
  • 3 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı yoğurt
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 2 paket vanilya
  • 1 su bardağı yuzsuz yer fıstığı (ben ceviz kullandım)
şerbeti:
  • 3,5 bardak şeker
  • 2 su bardağı su
  • 1-2 damla limon suyu
yapılışı:
  • tüm malzemeler karıştırılıp büyük bir borcama eşit olarak yayılır.
  • üzerine cevizler sıra sıra dizilir.
  • her dilime 2 ceviz düşecek şekilde..
  • 180 derecede iyice kızarana kadar pişirilir.
  • diğer tarafta şerbet kaynatılır.
  • limon suyu eklenip 5 dakika daha kaynatılır.
  • fırından çıkan sıcak tatlıya sıcak şerbet dökülür.
  • üzeri kabatılıp bir gece beklenir.
  • ertesi gün dilimlenerek servis yapılır.
  • ben pişme sırasında tatlının üstü hafif kızarmaya başlayınca tatlıyı boyuna dilimledim.
  • şerbet böylece içine iyice girdi.
  • afiyet bal şeker olsun canlarım..

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,şambali nefis görünüyr,seni etkinliğime davet etmek istiyrum,iyi bayramlar.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ellerine sağlık :) Şam tatlısı nefis görünüyor. Sevgiler.İyi bayramlar.

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım ellerine sağlık diyorum.şahane bir lezzet olmuş.desteğin içinb teşekkür ediyorum.hayırlı bayramlar diliyorum...

anneanneninemekleri dedi ki...

Tatlınız gibi tatlı bir bayram geçirmenizi diliyorum.

Adsız dedi ki...

doktorum benim. hayırlı bayramlar diliyorum sizi ve eciyi çok öpüyorum allaha emanet olun emi.ayrıca tarifleriniz de bir harika tabiki sizin elinizle yapılanıda yemek birbaşka olur dimi ama.manolyadan.

ÇİKOLATALI TURTA....