1 Eylül 2010 Çarşamba

SİRKELİ PATLICAN Ü.İ.M 1

bu yemeği mügenin sitesinde görünce tamam dedim mutlaka denenmeli .gerçekten çok lezzetli ve hafif bir yemek oldu siz patlıcanları hazırlayıp koyun ve unutun uzun sürede pişiyor annemin deyimiyle lokum gibi oluyor .afiyetler olsun efendim... bu arada bu tarifi nazik davetinden dolayı  MİNTİNİN MUTFAĞINA yolluyorum teşekkürler
malzemeler:
4-5 patlıcan
2 su bardağı domater rendesi
2 çay bardağı limon suyu
8-10 tane sarımsak
4-5 kaşık zeytinyağı
5-6 kaşık elma sirkesi (ben üzüm koydum)
2 kesme şeker
tuz
yapılışı:
patlıcanlar tamamen soyulur.
üst kısmına 1 cm kalana kadar 3-4 parça kesilir AMA BİRBİRİNDEN AYRILMADAN..
kararmaması için heryeri güzelce limonlanıp karnıyarık tenceresine yerleştirilir.
üzerine domates rendesi,şeker,tuz ve karabiber karışımı paylaştırılır.
en üste zeytinyağı dökülüp ağzı kapatılır.
kaynayana kadar harlı ateşte kaynadıktan sonra en küçük gözün kısığında 45-50 dakika pişirilir.
şu anda domatesler sulu olduğundan suya ihtiyacım olmadı eğer gerekirse 1-2 çorba kaşığı su eklenebilir.
patlıcanlar pişince sirke ve ezilmiş sarımsaklar karıştırılıp patlıcanların üzerine dökülür.
5 dakikada böyle pişirilip altı kapatılır.
1 gece dolapta dinlendirilip maydonozla süslenip servis yapılır.
şimdiden afiyet olsun.

5 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

Saygılar.

Gönülünce dedi ki...

Sevgili Mügeden sonra bir çok arkadaşımda gördüm bu lezzeti..Bir patlıcan sever olarak şu sıkıntılı günlerden sonra deneme kararı aldım kısmet bakalım...Ellerine sağlık arkadaşım harika olmuş...

Sevgiler...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Çok hafif görünüyor gerçekten de. Annem de bunu kabakla ve patlıcanla yapıyor ama sirke yerine limon ve nohut ekliyor. Bir de bunu deneyeyim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.TEŞEKKÜR EDİYORUM.TARİFİN YAYINDA.SEVGİLER...

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok merak ettiğim bir tarif, mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor.
Sevgiler.

ÇİKOLATALI TURTA....