4 Eylül 2008 Perşembe

BEŞAMEL SOSLU PATATES iftar bereket etkinliği




herkesin özellikle sevdiği lezzetler vardır ya benimkiside beşamel sos işte. İçine giripte yakışmadığı bir şey bulamadım daha.Neredeyse herşeyle denemiş durumdayım kendilerini .Ama hiç bir zamanda beni mahcup etmemiştir laf aramızda.Bu tarifide sevilciğimin İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ2 ye gönderiyorum.Umarım beğenirsiniz.




malzemeler:

4-5 patates

2 kaşık tereyağ

2 çorba kaşığı un

2,5 bardak süt

2 tatlı kaşığı tuz

üzerine:

1 su bardağı kaşar peynir

yada cedar peynir(ben bu peyniri kullandım)

yapılışı:

patatesler soyulup büyük küplere bölünür suda haşlanır.(1 tatlı kaşığı tuz eklenmiş)
diger tarafta tereyağ ile un kavrulur.yavaş yavaş süt eklenerek koyu bir muhallebi yapılır.1 talı kaşığı tuz eklenir. (süt miktarını verdim ama konulan unun miktarına göre ayarlamak gerekiyor.)haşlanan patatesler süzülüp beşamel sosun içine atılır.bir kez karıştırılıp borcama dökülür üzerine peynir serpilerek peynir eriyene ve hafif kızarana kadar 200 derecelik fırında pişirilir. şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....