16 Eylül 2008 Salı

İLK İFTAR YEMEĞİM VE MASAMDAKİ SIRLAR




RAMAZAN ETKİNLİĞİ2(3. hafta) gelibolu -17 mideden kalbeye gönderiyorum. sevgiler ve başarılar.



Sonunda bu pazar ilk iftarımı verdim. Gerçi aile içinde bir cok kez iftarlarımız oldu ama bu ilk misafirli ve eşimin yaşgünü olması nedeniyle özenilenerek hazırlanmış bir yemekti. Sofra hazırlamayı ve çeşitli lezzetleryapmayı sevdiğim için masada herkesin zevkine göre bir şeyler mevcuttu.Ama tabiiki özellikle eşimin istedikleri ve sevdikleri ön plandaydı. Hazırlıklara cuma günü başladım, önce menüyü belirledim. Biz ailecek salata türlerini daha cok sevdiğimiz için ağırlık sofralarımızda o yönde oluyor.Bu soframda da kural pek değişmedi.




Menüden sonra alışveriş listesini hazırladım cumartesi alışverişi halledip pazar gününde kullanacağım malzemeleri yıkadım, doğradım, haşladım, iç malzemeleri hazırladım yani işin %50 sini bitirdim. Pazar günü ise sadece onları karıştırmak kaldı.




Bu yemek aynı zamanda eşimin yaşgünü yemeği olduğu için onu anlatan bir şeyler olsun istedim ve böylece masamın sırrı ortaya çıktı. Eşimin doğum tarihi 16.09. bu yüzden masada 16 çeşit yemek ve 9 çeşit iftariyelik vardı.Tabi durumu eşime anlatmam gerekti daha sonrada misafirlerime de anlattım. Hoş bir anısı masamında bir sırrı oldu böylece::




menüdekiler:








  1. patlıcan salatası




  2. semizotu salatası




  3. ıspanaklı börek




  4. kürdan börek




  5. sarma




  6. gavurdağı salatası




  7. havuçlu haydari




  8. mantar sote




  9. patates hazinesi




  10. patates köftesi




  11. ev yapımı pide




  12. makarna salatası




  13. gülümseyen çoçuk salatası




  14. kremalı brokoli




  15. özel soslu kürdan tavuğu




  16. padişah pilavı




  17. 9 çeşit iftariyelik




tatlı:









  1. güllaç




  2. aile pastam




Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....