3 Eylül 2008 Çarşamba

RAMAZAN PİDESİ











İftar vaktini beklerken en cok pidenin kokusunu duyarım.o mis gibi kokusunu.ne yazık ki alınıp gelinince o tadı kalmıyor. ramazana 1-2 gün kala televizyonda bir kanalda ramazan pidesini tarif ettiler. oldukça basit geldi gözüme. neden olmasın dedim. en kötü ihtimalle beğenilmez ve yenilmezdi. o hevesle işten çıkıp eve gelir gelmez hamuru mayaladım. hamuru uykusuna yatırıp(kızım öyle söylüyor hatta bir süre hamura ninni bile söyledi) biz diğer işlere koyulduk iftara yarım saat kala hamuru aldığımda tam istediğim kıvamdaydı. hemen şekil verip fırına sürdüm üzerinede bol susam ve merakla beklemeye başladım. 15 dakika sonra harika görünüyorlardı. fırından çıkarıp üzerine bez örttüm. iftar vaktinde hazırdı artık. eşimde tam not aldım laf aramızda bende beğenmedim değil.ertesi gün bile hala tazeliğini korumuştu. tavsiye ederim deneyin cok kısa sürede herkesi şaşırta bilirsiniz.
malzemeler:

4 su bardağı un

1 tatlıkaşığı şeker

1,5 tatlı kaşığı tuz

1.5 -2 barcak ılık su

1 paket yaşmaya(ben kuru maya kullandım)

üstü için:

1 yumurta sarısı

susam yada çörekotu

yapılışı:

bir kaba un konur kurumaya eklenip karıştırılıriçine şeker ve tuz eklenir yavaş yavaş ılık su eklenerek kulak memesi kıvamında hamur doğrulur.beze haline getirilip bıçakla üzerine artı çizilirki hamalanma hızlansın diye.sonra sıcak bir yerde mayalanması beklebir. mayalanan hamur alınıp 2 ye ayrılır. elle pide şekli verilip üzerine yumurta sarısı ve bol susam ekilir önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında üstü kızarana kadar pişirilir.fırından çıktıktan sonra üstü örtülüp 5-10 dakika dinlendirilip servis yapılır. şimdiden afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

ÇİKOLATALI TURTA....