3 Şubat 2009 Salı

BUNLARDA BENİM ÇATLAKLARIM VE LÜTFEN YARDIM




Aslında çikolata ile heleki bu kadar yoğun çikolata ile benim pek işim olmaz ama bloglarda o kadar sık gördümki denemeden edemedim


gerçekten çikolata sevenler için muhteşem bir tarif.benim için bir tanesi fazlasıyla yetti. ama evdekiler anında tabağın sonunu getirdi.


bu arada arkadaşlar yardımınız gerekiyor mart ayında nişanımız var evde yapacağız.yemekli olacak yemekleri ben yapıyorum. ama menü konusunda çok karasızım.daha çok soğuk aperatifler olarak düşünüyorum. ama her türlü fikire açığım. yardım ederseniz gerçekten harika olacak.50 kişi falan olunacak sanırım.lütfen beni yalnız bırakmayın.


şimdide tarif :
  • 100 gr bitter çikolata 80 gr tereyağ ile benmari olarak eritilir.
  • diğer tarafta,1 su bardağı ŞEKER,1 YUMURTA,1 su bardağı UN,2 yemek kaşığı KAKAO,1 çay kaşığı KABARTMA TOZU karıştırılır.
  • eriyen malzeme bu karışıma eklenir.karıştırılır.15 dakika dinlendirildikten sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp pudra şekerine bulanır.
  • yağlı kağıt serili tepsiye dizilip 160 derecede 12-15 dakika pişirilir.
  • istenirse benim yaptığım gibi çıkınca bir daha pudra şekeri ekilir.
  • şimdiden afiyet olsun

5 yorum:

yildiz dedi ki...

Gördügüm engüzel catlaklar,yiyenlere afiyetler olsun.
Nisan isine gelince,vallahi bütün hazirliklari sen yapacaksan zor.Yardim edenin falan yok mu?
Zeytinyaglilara agirlik ver ki,hem birgün önceden yapmis olursun,aradan cikarlar.
Rus salatasi,havuc salatasi,zeytinyagli dolma-sarma.Bunlari birgün önceden yaparsan senin icin kolaylik olur.
Bulundugun yerde varsa eger,ev de lahmacun ici hazirlayip firina gönderirsen tam da yemek zamani sicak sicak getirilirse harika olur.Yanina birde bol yesillikli bir salata.Yine aksamdan iki tepsi de hazirlayacagin hazir yufkadan börekleri,ertesi gün pisirmek suretiyle hem zaman kazanmis olursun,hem de lezzetli olur bence.
Sana kolayliklar ve bol sanslar diliyorum.Gelismelerden haberim olsun lütfen.

Adsız dedi ki...

Canım öncelikle nişanınız hayırlı olsun.İkram şeklini nasıl belirlediniz acaba?
Siz mi servis edeceksizin yokda açık büfe gibi mi olacak?
Her iki şekilde de çoğunlukla tek lokmalık şeyler yapmanda fayda var.Servisi daha kolay olur.
*Gül şeklinde poğaça
*Makarna Salatası(Makarnalı *İtalyan Salatası da olabilir)
*Etimek Salatası
*Lolipop Börek(Sosisli Spiral Börek)
*Un Helvası(El ile top şekli verilip ortasına birer adet bütün fındık bastırarak servis edilebilir.)
*Mozaik pastayı herzamanki gibi hazırlayıp top şekli verebilirsin
*Mercimek Köftesi herzaman baştacı.
*Sigara Böreği
*Muska Böreği ama içinde fındık kreması olacak,kızarttıktan sonra da üzerlerine pudra şekeri serpilecek.
*Kanepeler hazırlayabilirsin.
*Milföy hamurlarının her karesini 4'e bölerek fırında pişirip,aralarını açarak herhangi bir pasta kreması ile doldurup üzerine pudra şekeri serpilir.

Benim şimdilik aklıma gelen bunlar.Sana şimdiden kolaylıklar diliyorum.Benim msn adresim cevverqmsn.com
bu adresten haberleşebiliriz.Daha detaylu görüşme imkanımız olur.İyi günler canım.

Adsız dedi ki...

AMANINDA AMANIN CATLAKLARA BAK OF OF BENDE İSTERİM AMA BANA YASAK DEMİ :((
ALKIMCIM KIZ NİŞAN YEMEKLERİ NEDEN SEN YAPIYORSUN SENDE BEN GİBİ DİLİN DURMADIMI BEN YAPARIMMI DEDİN AH AH ÇOK ZOR OLACAK SENİN İÇİN AMA GUZEL DİR BAK TATLIM GUZEL BÜYÜK VE ÇİKOLATA PARCACIKLARI OLAN BİR PASTA YAP
MUTLAKA HAVUÇLU BİR KEK YAP GELEN ACIKTIKÇA HEMEN YANINA MEYVA SUYU VERİP ÇEKİLEBİLİRLER ÖZELLİKLE COCUKLAR VARSA HATTA SÜTDE VEREBİLİRİSN ONLARA KEK VE SÜT HARİKA ..
ZEYTİNYAGLI YAP EN AZ 2 ÇEŞİT BİRİ DOLMABİBER YADA YAPRAK SARMASI OLABİLİR (BİR GUN ÖNCEDEN YAP )
DİGERİDE KEREVİZ OLABİLİR..
SALTA OLARAK EN BASİTİ HAVUÇ SALATASI BEN HAVUÇ VE KABAGI KARIŞTIRIUP UZERİNE SARIMSAKLI VEYA SARIMSAKSIZ KARAR SENİN ÖYLE YAP SALATA İSTERSEN ARKADAŞLARIN DA DEDİĞİ GİBİ MAKARNA SALATASIDA YAPABİLİRİSN HEM BEREKETLİ OLUYOR HEMDE DOYURUCU
BİR CEŞİT POGACA YAP BİRAZINI PEYNİRLİ BİRAZINI SADECE YAP
YADA HİÇ BUNLALA UGRAŞMA EVDE İÇ HAZIRLA YOLLA FIRINA SANA YAPSIN PİDE VER YANINDA BİR AYRAN BİRDE YAPRAK SARMASI TAMAM İŞTE BİRDE TATLI OLARAK BAKLAVA AL YADA REVANİ YAP TAMAMDIR

OF NE KONUŞTUM BE HAHA
NEYSE BALIM AKLIMA GELDİKÇE YAZARIM HEHEHE
SEVGİLER SEVİL

HÜLYA dedi ki...

amaaaan allah yardımcın olsun canımm 50 kişiyi evde ağırlamak çok zor olacaktır hele onlara hazırlık yapmak... sana bir kaç fikir

ben olsam zeytinyağlılara ağrılık verirdim. Dolmalar ve salatalar bol olsun. Ve tabiki kurabiyeler kurabiyleri ve zeytinyağlıları 1 gün önceden hazırlama şansın var börekleride ister sarıp ister tepsiyle dolaba atabilirsin...

sen önce hangi türden kaç çeşit yapacağına karar ver bence...

evde yapacağın pilav ve tavuk veya et kavurmada olabilir. Bunun yanına zeytinyağlı dolma bir adet kurabiye ve börek salata olabilir..

fikir vermek açısından bir kaç çeşit yazayım sana benim sitedeki tariflerimden

sigara böreği
nişastalı kurabiye http://buramburam.blogspot.com/2009_02_01_archive.html#1375406580390511731 hem göze hem mideye hitap ediyor

mozaik - küçük küçük toplar yapıp muffin kağıtlarında servis edebilirsin

tuzlu kurabiye ( bolca oluyor)
http://buramburam.blogspot.com/2009_02_01_archive.html#1375406580390511731

milföyden börek hazırlayabilirsin
http://buramburam.blogspot.com/2008_07_01_archive.html

elmalı rulo kurabiye ( oldukça bereketli 2 ölçü yaparsan 50 dlimden fazla çıkar http://buramburam.blogspot.com/2008_05_01_archive.html#4919878360241279777

patatesli rus salatası bu salatayı karıştırıp top halinde yapıp yine muffin kağıtlarında servise sunabilirsin çok leziz bir salatadır http://buramburam.blogspot.com/2008_05_01_archive.html#7300719655721787565

çemen yapıp küçük dilimlenmiş ekmeklerin üzerine sürüp kanepe şeklide ikram edebilirsin 1-2 gün önceden hazırlayıp dolaba at zamanı gelince sür ve ikram et
http://buramburam.blogspot.com/2008_09_01_archive.html#7635648241305744616

kabaklı havuç salatası http://buramburam.blogspot.com/2008_04_01_archive.html#5854989249870302677 ve kadayıflı şekerpare ..harika bir tatdır.

kakaolu top kek http://buramburam.blogspot.com/2008_04_01_archive.html#7673735238122375169

patatesli rulo börek hazırla at dolaba nişan günü pişirip dilimle
http://buramburam.blogspot.com/2008_05_01_archive.html#5124070235716933864

mercimek köftesi - hiç şaşmayan tarifim http://buramburam.blogspot.com/2008_02_01_archive.html#2376977029129717540

benden bu kadar arkadaşım aslında daha çok çeşit var ama sen seç beğen... bloglar emrine amade tatlım şimdiden kolay gelsin

Mutfaknotlari dedi ki...

canımcım saolasın iyiyim şükür döndüm
canımcım tüm güzel dileklerin için teşekkür ederim
çatlakların nefis olmuş ellerine sağlık
evde nişan harika
üstelik sen yapacaksın hazırlıkları
canım eminim süper fikirler gelecek
bende kendimi bi toplayayım aklıma gelenler olursa yazarım sana
sevgiler öptüm

ÇİKOLATALI TURTA....