10 Şubat 2009 Salı

KREP



Kreple olan büyük aşkım balayına dayanıyor aslında. gittiğimiz otelde tek türkün biz olmamız tüm çalışanların bize yoğun ilgi göstermesine neden olmuştu.kreple ilgilinen aşcı yemeklere ilgimi duyunca bana püf noktalarını anlatmıştı.
esasında krepin en iyisi bol yumurtalı ve yağlı olması ve çok ince dökülmesi.ama benim gibi kolestrol sorununuz varsa yumurtayı minimalize etmeniz gerekiyor.
bu krebi pazar kahvaltısı için hazırladım. evde her kez bir çeşit yedi benim tercihim vişne reçelli. eşiminki ise sarelleli olanlar. eci ise sade tercih ediyor.hal böyle olunca hepsinin gönlünü etmekte bana kalıyor...
malzemeler:
  • 5 yumurta (ben 2 kullandım)
  • 3 su bardağı süt(ben 2 bardak kullandım)
  • 2 su bardağı un(ben 2,5 çay bardağı kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ(ben 2 çorba kaşığı kullandım)
  • çay akşığının ucuyla tuz(tatlı krep yapmak isterseniz karışıma 1 vanilya ve 4-5 kaşık pudra şekeri ilave edin)
iç malzeme:
  • sarelle
  • çilek reçeli
  • vişne reçeli
  • peynir
yapılışı:
  • tüm malzemeler mikserle iyice çırpılır. kıvam boza kıvamında olmalıdır.
  • krep tavası çok az yağlanıp birer kepçe dökülerek pişirilir.
  • içine istenilen malzemeler konup servis yapılır.
  • şimdiden afiyet olsun.

1 yorum:

Mutfaknotlari dedi ki...

canımcımmm sorma krep delisiyim
kahvaltıda arasına reçel,bal,acılı sos,bol yeşillik ve peynri ay aklına ne gelirse
ye yee sonra al kiloları
bu ara yapmıyorum ama görünce çok canım çekti
ellerine sağlık bidenem

ÇİKOLATALI TURTA....